•  EN 
  •  فـا
  • وستادژ نگاهی نو به دنیای تاسیسات

سیستم کانال های هوارسانی

ازجمله تجهیزات تاسیساتی پرکاربرد سیستم‏های هوارسانی و نصب و اتصال آن است. کانال های هوا بخش اصلی این سیستم هستند و اتصالات کانال ها به روش فلنج بندی انجام می‏شود. پروسه نصب فلنج کانال هوا به روش مدرن جایگزین روش سنتی استفاده از نبشی و نخ نسوز است. در این روش با استفاده از قطعات پیش‌ساخته با پوشش گالوانیزه مانند پروفیل فلنج، گوشه فلنج و گیره کلیپس فلنج بندی کانال انجام می‌پذیرد. این روش با استانداردهایی نظیر SMACNA HVAC  و  DW144مطابقت و سازگاری دارد.

شرکت وستادژ به عنوان پیشروی صنعت ساپورت‏های تاسیساتی با درنظر گرفتن استانداردهای ذکر شده برای سیستم کانال هوا و نیز درنظر گرفتن استانداردهای بین‏المللی همچون ASTM و DIN اقدام به تولید قطعات لازم برای سازه سیستم هوارسانی کرده و به بازار عرضه نموده است.
این سیستم نسبت به روش سنتی دارای مزیت‏های زیادی از جمله هوابندی بهتر، سرعت اجرای بالاتر، عمر مفید بیشتر، ظاهر زیباتر، عدم نیاز به رنگ‏آمیزی، کیفیت بالاتر در شرایط محیطی به دلیل استفاده از پوشش گالوانیزه و ... است.

قطعات مورد استفاده در اتصال سیستم هوارسانی شامل موارد زیر است :

پروفیل فلنج کانال بندی کانال هوا

پروفیل‌های فلنج شرکت وستادژ برای کانال هوا در سه سایز 20، 30 و 40 تولید می‌شوند و به بازار عرضه می‌شوند. این پروفیل‌ها با اتصال به دهانه کانال، مکان اتصال دو کانال به یکدیگر را به وجود می‌آورند. انتخاب سایز پروفیل فلنج و فاصله فلنج­ ها بر اساس ابعاد دهانه کانال، ضخامت ورق کانال و همچنین کلاس فشار داخل کانال طبق استاندارد SMACNA صورت می‌پذیرد.

گوشه فلنج

گوشه فلنج به منظور اتصال پروفیل‌های فلنج و ساخت قاب مستطیلی دور کانال به کار گرفته می‌شوند. مطابق با سایز پروفیل‌های فلنج، گوشه فلنج نیز در سه سایز 20، 30 و 40 تولید می‌شود. برای ساخت هر قاب، نیاز به چهار عدد گوشه فلنچ است.

ماستیک درزبند

چسب ماستیک به‌منظور درزبندی اتصالات فلنج کانال‌های هوا کاربرد دارد. این محصول پایه آب تک جزئی بعد از خشک شدن به دلیل ویژگی کشسانی پایدار، حالت الاستیکی و انعطاف‌پذیری خود را حفظ می‌کند و چسبندگی بسیار خوبی را به روی انواع سطوح نظیر سطوح فولادی، گالوانیزه، آلومینیومی، بتنی، چوبی و پلیمری دارد. این ماستیک مقاوم در برابر رطوبت محیط و تابش نور خورشید، رنگ‌پذیر، ضد آب، آنتی باکتریال و مناسب برای کاربردهای داخلی و خارجی است.

گیره کلیپس فلنج

این قطعه به ‌منظور اتصال دو قاب ساخته‌شده فلنج استفاده می‌شود. با استفاده از مکانیزم قفل شونده، اتصالی پایدار با نصب آسان را به همراه دارد.