•  EN 
  •  فـا
  • وستادژ نگاهی نو به دنیای تاسیسات

سیستم خورشیدی

امروزه به علت کاهش منابع، هزینه ­ی تولید بالا و آلایندگی زیست محیطی قابل توجه سوخت ­های فسیلی، تمایل به استفاده از انرژی­ های تجدیدپذیر گسترش روزافزونی یافته است. انرژی خورشیدی یکی از پاک­ترین و ارزان­ترین منابع انرژی تجدیدپذیر می ­باشد. سهولت دسترسی به انرژی خورشیدی باعث حمایت گسترده­ ی کشورها از جمله ایران از این انرژی شده و قوانین حمایتی مناسبی برای احداث نیروگاه­ های خورشیدی خانگی و صنعتی تدوین شده ­است.

محصولات مورد استفاده در سازه ­های خورشیدی مطابق با آیین نامه ساتبا (سازمان انرژی­ های تجدیدپذیر و بهره ­وری انرژی برق) تولید شده و بر اساس استاندارد ASTM A123 با روش گالوانیزه گرم پوشش ­دهی می ­شوند تا در برابر شرایط محیطی و خوردگی مقاومت بالایی داشته باشند. مقاطع و اتصالات مورد استفاده در سازه ­های خورشیدی از جنس فولاد سرد نورد شده (CFS) بوده و مطابق استاندارد مؤسسه فولاد و آهن آمریکا طراحی می­ شوند.

واحد انرژی های تجدیدپذیر شرکت وستادژ از بروزترین نسخه نرم­افزار SAP2000 جهت تحلیل و طراحی سازه و اتصالات سیستم خورشیدی استفاده می­کند. در طراحی سازه بار ناشی از وزن صفحات خورشیدی، تأثیر نیروهای ناشی از باد، باران، برف و زلزله و همچنین زاویه­ ی مناسب قرارگیری صفحات خورشیدی متناسب با عرض جغرافیایی و میزان تابش خورشید در نظر گرفته می­شود.